Subject: FW: 3111 km 23,655 Remmelga kinnistu mahasõidu projekt, leping
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 18 Jun 2025 15:45:44 +0300

Tere.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades
Merike

From: Lauri Künnapuu <[email-masked]>
Sent: Wednesday, June 18, 2025 2:58 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: Vs: 3111 km 23,655 Remmelga kinnistu mahasõidu projekti
kooskõlastamine

Tere,

Saadan muudetud projekti.

Tervitades,
Lauri Künnapuu
TPK Projekt

5228311

Saatja: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: Friday, June 13, 2025 10:30 AM
Adressaat: Lauri Künnapuu <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: 3111 km 23,655 Remmelga kinnistu mahasõidu projekti kooskõlastamine

Tere.

Tänud selgituste ja põhjenduste eest.

Punkt 1 – see info lisada seletuskirja.

Punkt 2 – riigiteel on pinnatud kruusakate. Mahasõidul asfalt ilmselt
liiast.

Punkt 3 – nõustume Ø500 truubiga.

Tervitades

Merike Joonsaar

From: Lauri Künnapuu <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, June 12, 2025 1:30 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Remmelga kinnistu mahasõidu projekti kooskõlastamine

Tere,

Tänan tagasiside eest. Vastan märkustele:

1.	Mahasõitu kasutavad kahe naaberkinnistute omanikud (2tk)  kelledel
puudub hetkel majapidamised. Kinnistule planeeritakse tulevikus ehitada
suvemajad, mille puhul koormus on ca 6 sõiduautot. Mahasõitu kasutavad
valdavalt sõiduautod.
2.	Tellija eelistaks freespurust katet. Kui Transpordiamet otsustab,
siis korrigeerime projekti.
3.	Projektis oleme kasutanud truupi läbimõõduga D500 kahel põhjusel.

a.	Tulenevalt riigitee ja kraavi kõrgustest ei ole võimalik suurema
läbimõõduga truupi projekteerida

                                                    i.     Tulenevalt
olemasoleva kraavi kõrgusest ei ole võimalik projekteerida sinna suuremat
truupi. Olemasolev kraav on projekteeritud lõigus kõrgusel ca 31.21…31.28
ning sõidutee kõrgus mahasõidu piirkonnas on 32.20.

                                                   ii.     D500 truubi
paigaldamisele kõrgusele 31.21…31.28 on truubi ülemise serva kõrgus
31.71…31.78.

                                                  iii.     Mahasõidule
andes väikese kalde riigiteest eemale on truubi kohal kõrgus ca
32.12…32.15

                                                  iv.     Arvestades, et
sõidutee kalle ja truubi kaldeid on truubile rajatava katte paksuseks
38…51cm.

                                                   v.     Mahasõidu
tüüpjoonise järgi peaks dreenkihi all jääma truubini ruumi 0,5 meetrit.
Rusikareegliks on, et truubi peal peaks olema läbimõõdu järgu katendit ehk
antud juhul 50cm. Kummastki nõuet pole D500 korral tagada ja D600 korral
muutuks olukord veel keerulisemaks

                                                  vi.     Tulemust ei
annaks ka kraavi kõrguste muutmine, sest mõõdetud 225m lõigul on kraav
horisontaalne ja kogused jäävad vahemikku 31.18…31.30

b.	Tellija on piirkonnas vaadanud olemasolevaid truupe ja tema
hinnangul ei ole ka neist ükski läbimõõduga D600. Ka RMK teel olev truup
pidavat olema D400.

3.	Loobume märgist

Tervitades,
Lauri

Saatja: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: Tuesday, June 10, 2025 4:21 PM
Adressaat: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Teema: Remmelga kinnistu mahasõidu projekti kooskõlastamine

Tere.

Tänan projekti eest.

Mõned tähelepanekud:

1.	Kindlasti vajab seletuskirjas selgitamist,  mis eesmärgil mahasõit
rajatakse, mida kinnistutel tegema hakatakse ning milliste gabariitidega
sõidukid ja mis sagedusega mahasõitu kasutama hakkavad (milline on
liiklussagedus ja liikluskoosseis). Ei selgu, miks on mahasõit
projekteeritud tavapärasest tüüp I (laius 3,5m + peenrad) mahasõidust
laiem.
2.	Plaanijoonistel tingmärk „proj asfaltbetoonkate“, seletuskirjas ja
lõikel freesipuru. Kui liiklussagedus ja -koosseis on selgunud, saab
otsustada, milline katend on sobiv.
3.	Truup peab olema Ø600. Sellise nõude oleme esitanud huvitatud
isikule/kinnistu omanikule nii ajutise ristumiskoha lepingus (kiri nr
7.1-1/25/6021-1)  kui ka e-kirja teel ja sellega tuleb arvestada.
4.	Kas „Anna teed“ on vajalik. Liiklusseaduse  §17 (3) järgi
Parklast, õuealalt, puhkekohast, teega külgnevalt alalt või nende
juurdesõiduteelt teele sõites peab juht andma teed igale teel liiklejale,
kui teeandmise kohustus pole liikluskorraldusvahenditega reguleeritud
teisiti.

Tervitades

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Lauri Künnapuu < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Monday, May 19, 2025 9:20 AM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: Projekti kooskõlastamine

Tere,

Saadan kooskõlastamiseks Alutaguse vallas asuva juurdepääsu projekti.
Projekt lisatud kirjale.

Tervitades,
Lauri Künnapuu